Sale
terminalowe
W
pełni funkcjonalna pracownia komputerowa bez komputerów? TAK!
Zastosowanie
terminali pozwala na ograniczenie kosztów inwestycji, w porównaniu
z tradycyjną pracownią stacjonarną.
Wdrożenie
oraz zarządzanie sprzętem odbywa się bez konieczności osobnego
konfigurowania dodatkowych urządzeń.
Zawsze
masz kontrole i wgląd na wszystkie działania uczniów w trakcie
pracy na terminalach.
Pozwalają
na zmniejszenie zużycia energii elektrycznej w pracowni szkolnej
nawet do 90%, tym samym szkoła
otrzymuje
certyfikat „Szkoła przyjazna środowisku”.
Terminal pobiera
tylko 3 – 5 W w trakcie pracy, natomiast
komputer
stacjonarny wykonując tę samą pracę zużyłby aż 120 W.
Komputery stacjonarne nie wykorzystują pełnej
mocy
obliczeniowej przy zadaniach realizowanych w szkole, a ich koszt
zdecydowanie przewyższa koszt terminala
który
w pełni wykorzystuje swoje możliwości.
Do pracowni potrzebujesz
tylko jednego systemu operacyjnego –
do
serwera, na poszczególne stanowiska wykupujesz tylko licencję,
która jest kilka razy tańsza.
Czyli?
Budowa
i rozbudowa pracowni terminalowej jest tańsza, łatwiejsza i
szybsza.
Sale językowe
Użyteczne
funkcje stosowane i wzbogacane przez lata przez lektorów języków
obcych
zostały
powielone i zastosowane przez naszą firmę w elektronicznej pracowni
językowej.
Wzorując
się na doświadczeniach i wypracowanych przez nauczycieli formach
pracy z językiem
stworzyliśmy
doskonałe narzędzie - laboratorium językowe MENTOR, dzisiaj znane
i cenione w całym kraju.
Pracownia
Mentor to niezastąpione rozwiązanie wspomagające naukę języków
obcych w liczebnych klasach.
Koncentruje
uwagę uczniów, zmusza do skupienia i ćwiczeń. Umożliwia
swobodny, głośny trening
wymowy
przez dialogi udoskonalające mowę i przełamujące naturalny opór
do rozmów w obcym języku.
Zastosowanie
nowoczesnych urządzeń to efekt zachęty dla uczniów - efektowne
zajęcia będą szybciej zapamiętane.
Z
pracownią językową skuteczność przyswajania nowej wiedzy
zwiększa się nawet o kilkadziesiąt procent
w
stosunku do tradycyjnego nauczania.
Pracownie
Mentor to gwarancja funkcjonalności, jakości i trwałości.
Dlaczego
warto korzystać z pracowni językowej?
2
minuty. Tyle czasu może poświęcić nauczyciel jednemu uczniowi
podczas lekcji.
Tradycyjna
nauka oparta na wykładzie i ćwiczeniach i zamknięta w ramach 45
minut to realia
jakie
panują w przeciętnej polskiej szkole. Bardzo często praca lektora
sprowadza się do odtworzenia nagrania
objaśnienia
zasad i przeprowadzeniu kilku ćwiczeń grupowych.
Wszyscy
uczniowie zajmują się tym samym w tym samym czasie.
Czy
wszyscy zrozumieją omawiany wątek? Czy percepcja każdego ucznia
jest porównywalna?
Czy
ilość powtórzeń będzie dla wszystkich wystarczająca?
Brak
czasu na indywidualizację podczas nauki języka to jeden z
ważniejszych problemów.
Pomocą
w rozwiązaniu tej kwestii jest Laboratorium językowe - kompletne
rozwiązanie
do
prowadzenia atrakcyjnych i zajmujących lekcji.
Co
gwarantuje pracownia językowa?
Maksymalne
wykorzystanie czasu lekcyjnego
Jednoczesna
i indywidualna praca – wszyscy uczniowie mogą jednocześnie głośno
powtarzać materiał
nie
przeszkadzając innym i nie słysząc kolegów z boku.
Przez
cała godzinę lekcyjną uczniowie mogą ćwiczyć wymowę
równocześnie
co
daje możliwość maksymalnego wykorzystania czasu lekcyjnego.
Jest
możliwe dzięki zastosowaniu profesjonalnych słuchawek z mikrofonem
które
skutecznie tłumią dźwięki z otoczenia;
Praca
w parach i grupach – nauczyciel może przeprowadzać
ćwiczenia w parach lub grupach.
Uczniowie
słyszą się tylko w danej parze zadaniowej, nie słysząc dialogów
pozostałych par (drugiej grupy).
Rozmowa
w parze z kolegą przez 45 minut to w konsekwencji wiele godzin
rozmów w obcym języku.
Wyższa
skuteczność nauczania
Podsłuch
uczniów – nauczyciel ma możliwość podsłuchu rozmów
uczniów we wszystkich trybach pracy (pary, grupy).
Funkcja
podsłuch pozwala monitorować przebieg, postęp i prawidłowość
wykonywanych zadań.
Dodatkowym,
ważnym atutem tej funkcji jest samokontrola uczniów.
Uczeń
nie wie kiedy jest podsłuchiwany co wywołuje maksymalną
koncentrację i staranne wykonywanie ćwiczeń
w
efekcie szybsze przyswajanie wiedzy.
Korekta
błędów – nauczyciel ma również możliwość włączenia się
do dyskusji i skorygowania błędów
gdyż
sam monitoring byłby niewystarczający. Jest to konieczna i
niezastąpiona funkcja przy tak samodzielnej formie
nauki
jaka odbywa się w pracowni.Poprawny trening obcej wymowy
Rejestracja
lektorska – nauczyciel ma możliwość nagrania dyskusji
danej pary lub grupy uczniów.
Może
odtworzyć to nagranie uzyskując w ten sposób materiał do
prezentacji
np.
wady wymowy, aby objaśniać zasady korekcji takich błędów.
Sprzęt
do rejestracji zależy od typu pracowni- powszechne są nagrywarki
CD/DVD
ale
również zastosowanie znajdują rejestratory audio, dyktafony albo
po prostu komputer.
Rejestracja
indywidualna – uczeń może nagrać własną wypowiedź
lub dialog
pracę
w grupie wraz z oryginalną audycją i odsłuchać nagrania np. w
domu, celem powtórzenia materiału.
Tym
sposobem kształci się umiejętności językowe: rozumienie tekstu
czytanego i rozumienie ze słuchu.
W
zależności od wyposażenia uczeń może otrzymać do dyspozycji
rejestrator audio lub komputer.
Program
MSC Navigator - dwuścieżkowy magnetofon cyfrowy do instalacji na
komputerze
to
mnogość użytecznych funkcji do nauki języka.
trener
wymowy - na dwóch ścieżkach dźwiękowych zapisywany jest
oddzielnie dźwięk oryginalny i głos ucznia.
Uczeń
ma możliwość dźwiękowego porównania swojego głosu do oryginału
jak też porównania
graficznego
dwóch zapisów co jasno określa przyczynę błędy wymowy.
Podsłuch
własny - przy nauce dokładnej wymowy z akcentem niezwykle istotne
jest
poprawne słyszenie własnego głosu. Funkcja ta nabiera znaczenia
podczas pracy w laboratorium
gdzie
słuchawki szczelnie zasłaniają uszy lub znacząco zniekształcają
własny głos.
Aby
zapobiec zagłuszaniu własnej mowy stosuje się podsłuch własny,
niezbędny do nauki fonetyki.
Ciekawsze,
pasjonujące zajęcia.
Zastosowanie
urządzeń – wykorzystanie możliwości urządzeń
audiowizualnych
w
pracowni językowych podwyższa innowacyjność prowadzonych zajęć.
Laboratorium
współpracuje z radiomagnetofonem, odtwarzaczami CD/DVD
rejestratorami
audio, komputerem, tunerem telewizyjnym oraz z tablicą interaktywną.
Praca
z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu jest ciekawsza i zachęcająca.
Uczniowie
bardziej się skupiają na lekcji co skutkuje większą uwagą i
percepcją wiadomości.
Programy
językowe – podnoszą poziom merytoryczny prowadzonych zajęć
poprzez
zastosowanie zróżnicowanego i fachowego materiału.
Odpowiednio
dobrane programy podnoszą atrakcyjność zajęć.
Stają
się one absorbujące i są zachętą do dalszego zgłębiania
wiedzy.